Vi klarede det!!

Jeg har sakset denne tekst, smukt fortalt af Anders og Marie-Louise www.mufferne.wordpress.com

20 døgn og 23 timer med nattevagter, utallige blå mærker, dåsemad, Ingen mulighed for at røre sig, de samme fem andre mennesker på eventyr med døgnet rundt, Lange Lange dage med meget lidt forandring, dårlig søvn pga .. bølgegangen og mystiske lyde fra båden.

Men også 20 døgn og 23 timer med de smukkeste stjernehimler, månebaner, fantastiske stjerneskud, solopgange og nedgange, hvaler der fulgte os, delfiner der nærmest legede med båden, strålende sol, smukke lange bølger på et kæmpe blåt hav, tid til At tænke, Sundowners og Romantik.

Besætningen kort:
Kaptajn: Freddy, folkepensionist, livsnyder
Matros no. 1: Niels Andreasen: Dykkerbums fra Ægypten, fiskeminister, laver fantastiske retter med dåsekød samt lækre sprøde popcorn.
Matros no. 2: Anders Høyer: Maskiningeniør fra Århus, ædedolk, bedste brødbager på båden. Elsker sin tobak (uden filter).
Matros no. 3: Mia Poller: Pseudonym da personen Ønsker At være anonym. Har indgået i “A-Team”, som er det bedste opvaskehold Til dato på båden.
Matros no. 4: Marie-Louise Appelquist: Ulandshjælper, en af bådens Bedste Kokke med speciale i pasta og kagebagning (madlavning i bikini med 70 cm Mellem fødderne til at Holde balancen), får Hunden svip af varmen fra ovnen.
Matros no. 5: Anders Bjerg: Eskortingeniør: Har også indgået i “The A-Team” på opvaskeholdet, overordnet vejleder af alle aktiviteter på Baden (Liggende på ryggen!).

Dyrelivet kort:
Delfiner: Vi har sæt Flere forskellige arter af delfiner som har fulgt os løbende over Atlanten. Og en enkelt har ligefrem lavet et show for os Hvor den hoppede 2 gange på ryggen og et Kæmpe Hoppe – helt fantastisk!
Hvaler: Vi har sæt pukkelhvaler og kaskelothvaler (tror vi nok). Havde vi en Hval der fulgte båden i Næsten 2 døgn, Hvor den rigtig gjorde sig til og kredsede lystigt rundt om båden.
Flyvefisk: Utallige flyvefisk har landet på Dækket, for det meste i Løbet af natten, som vi så här Måtte smide overbord morgenen efter. Én flyvefisk hoppede direkte ned i ML’er seng og blev Først fundet flere dage senere da den begyndte at lugte.
Guldmakral: Fiskeministeren, Niels, fangede 2 lækre Guldmakraller, som blev forberedt på fornemmeste maner, med hvidvins Cherry, dåsegodter mv.
Mager: 4 Forskellige arter blev observeret og Enkelte blev fodret med Citronkage inkl. papir, sa Havde vi selskab de næste Mange dage.

Nu er vi Så endelig ankommet til Barbados, som er den ø der ligger østligst (Nærmest Europa), sa den valgte vi! Turen er gået Forrygende godt med god vind og sol alle dage. Pointen med at sejle afsted på Denne årstid er, at man fanger østpassaten som opfører sig pænt, sa vi har bare fulgt vinden og bølgerne hele vejen. Vi har Haft Enkelte småbyger, mænd, vi snakker om 5-6 byger af 3-5 minutters varighed, og det var ligefrem et velkomment afbræk, sa vi har virkelig Haft en perfekt overfart.

Mænd som mand Måske kan fornemme ovenfor, sa har det altså også Været lang tid At være afsted, när man jo ikke rigtig kan Foretage sig andetend Læse, Sta ved Roret, lave mad og vaske op. Så slutter dagen Typisk lige efter sundowneren. Heldigvis viste det sig At være en rigtig god Besætning, som alle gik godt i Spænd Sammen, sa utroligt nok har der slet ikke Været Nogen gnidninger Mellem Nogle. Så humøret har Været fint selv når vi alle sad og var ved af dø af varme i solen og var trætte, eller overtræt Fordi manden ikke får Sovet ordentligt Når der er Høje bølger (hvilket der er hele vejen).

Nå, altså mænd nu er vi endelig på jorden igen, og planen er på VI SKAL VAERE på Barbados i Nogle dage for SA i sejle til St. Lucia, som blot ligger 100 sømil væk (Herregud, vi har lige sejlet ca. 2,800 sømil uden pauser!), Hvor FREDDYS familie kommer d. 22. december. For At gøre plads til dem på båden rykker vi derfor ud og ind på et Pensionat på St. Lucia. Og Uanset Hvor hyggeligt vi har Haft det Sammen de sidste fire uger, sa glæder vi os Faktisk til lidt tid alene Sammen (hvis I forstår saan en lille en der …).

Kort oversigt over Forløbet over Atlanten:

Dag 1: Afgang! ML Kaster op ud over Rælingen to timer efter afgang (lidt for Festlig afskedsfest for og med os selv aftenen for …)

Dag 2: toilettet går i stykker, den blå spand indføres

Dag 3: Vi ser delfiner for første gang!

Dag 4: Fantastiske Store bølger, dybtblåt Vand og det Åbne hav …

Dag 5: Vi er nu 100 sømil fra Kap Verde og Sætter nu kursen stik vest direkte mod Caribien (Barbados)

Dag 6: Første Angreb af flyvefisk – angrebet slår fejl og resultere i 3 døde flyvefisk. Det bliver fejret på båden med på smør-Stege DEM og Spise DEM …. Smager som kylling .. IKKE

Dag 7: Anders får feber og ligger i sengen

Dag 8: Anders ‘første, anden og tredje tur på den blå spand

Dag 9: Anders har det godt igen

Dag 10: Midlertidig sindssyge Sætter ind med midtvejskrise og en fornemmelse af Uendelig lang tid til vi Når Caribien

Dag 11: Skipper Overvejer hvad der kan GØRES ved toilettet

Dag 12: Hvaler i sigte. Vi løber tør for gin som er rationeret kun til Sundowners

Dag 13: Skippers første Forsøg på at fikse toilettet

Dag 14: Skippers andet Forsøg på at fikse toilettet – dimser knækker og det er ikke til at redde på søen

Dag 15: Stå op – kig på Blåt vand – sov til middag – kig på Blåt vand – nattevagt

Dag 16: Stå op – kig på Blåt vand – sov til middag – kig på Blåt vand – nattevagt

Dag 17: Stå op – kig på Blåt vand – sov til middag – kig på Blåt vand – nattevagt

Dag 18: Stemningen stiger – vi nærmer os målet – Hov der kom en flyvefisk! Vi finder en ekstra flaske gin – fest om bord!

Dag 19: zzzzzzzzzzzz Hov Endnu en flyvefisk zzzzzzzzzzzzzzz. Hov hvad var det for en lyd …. Pis forsejlet blev flænset. Vi fortsætter med stormfog. Forresten Skipper mente at det var autopilotens skyld, da den ikke Kunne Holde kursen mens han skiftede sejlføring.

Dag 20: LAND I SIGTE – JUHUUUUUUUU

Dag 21: Barbados og krystal klart vand. Temperaturen er ca. 30 grader og vandtemperaturen er vel 28 grader – det er præcist som det skal være – VELKOMMEN TIL CARIBIEN

Kaptajn FREDDYS kommentar: Jeg har igen sakset ovenstående fra Anders og Marie-Louise! Kig ind på Deres Hjemmeside www.mufferne.com

One Comment Tilføj dine

1. Mia Axelsen siger:

jubiii, hvor var det godt I kom over! Ikke godt at høre at I næsten løb tør for gin – tsk tsk – det er jo en livsnødvendighed, som er nødvendig for at leve ombord 😀

Håber alt stadig er godt og at vi snart hører noget mere her på hjemmesiden. Er startet i skole og flyttet til odense, og det er lidt hårdt, så savner middelhavet, varmen og Grand Danois + kaptajn lidt 🙂